Clickshop.ro

Vitaminele din grupul B sunt foarte importante, mai ales pentru nervi, dar sunt cu adevarat eficiente numai impreuna si nu separat. Desi distincte ca structura, dar si prin rolul pe care il au in organism, toate vitaminele care formeaza complexul B se afla in stransa relatie interfunctionala.

Vitamina B1 iti da pofta de viata. Poate fi procurata din carnea de porc, drojdia de bere, leguminoase, organele animalelor, produse din faina integrala, arahide, germeni de grau. Persoanele care au deficit de vitamina B1 sunt sleite de puteri si dimineata se ridica greu din pat.

Vitamina B2 sau riboflavina este utila in caz destres. Se gaseste, mai ales, in drojdia de bere, albus de ou, carne slaba, in drojdia de bere, peste, ficat, rinichi, lapte si produse lactate, nuci, caise uscate, zarzavaturi, mazare, rosii, conopida. Lipsa vitaminei provoaca o incetare temporara a cresterii la copii, aparitia unor leziuni la nivelul buzelor, tulburari de vedere, scaderea rezistentei la infectii si efort.

Vitamina B5 sau acidul pantotenic intervine inmetabolismul glucidelor, compusilor lipidici, proteinelor si la generarea energiei necesare proceselor fiziologice. De asemenea, acidul pantotenic este important pentru stimularea descompunerii grasimilor si ajuta la oxigenarea creierului, ceea ce face ca persoana sa se concentreze si sa asimileze mai bine cand invata si sa oboseasca mai rar. Vitamina B5 poate fi procurata din galbenus de ou, produse integrale, ciuperci, pepene, broccoli, fasole boabe.

Vitamina B6 sau piridoxina mai este cunoscuta si ca vitamina fericirii. Lipsa de B6 duce la depresii, nervozitate, angoasa, fluctuatii ale dispozitiei sufletesti. Vitamina B6 se gaseste in produse de origine animala, cum ar fi rinichi, ficat, splina, lapte si produse lactate, dar si in tarate de cereale, varza, spanac, mere, struguri.

Vitamine B7 sau biotina este utila celorlalte vitamine din complexul B care ajuta metabolismul. Se gaseste in drojdie uscata, galbenus de ou, fulgi de ovaz, alune, morcov, mazare.

Vitamina B9 sau acidul folic, cunoscuta si ca vitamina optimismului, te ajuta sa infrunti viata cu toate problemele ei zilnice cu mai mult curaj, sa fii mereu in forma si activ. Carenta duce la anemii, tulburari nervoase, iritabilitate, scaderea performantelor memoriei. Se gaseste in legume ca sparanghel, broccoli, spanac, fenicul, drojdie, germeni de soia.

Vitamina B12 sau ciancobalamina contribuie la dezvoltarea fizica, la cresterea poftei de mancare si a greutatii corporale, fiind utila in profilaxia si tratamentul anemiei. Se gaseste in ficat si in preparatele din ficat. Vitamina B12 isi aduce aportul si la mentinerea functionarii normale a sistemului nervos, amelioreaza irascibilitatea si contribuie la imbunatatirea capacitatii de concentrare, de memorare si de pastrare a echilibrului psihic.

Vitaminele din complexul B si sanatateahttp://magico.ro/wp-content/uploads/2014/01/happycover.jpghttp://magico.ro/wp-content/uploads/2014/01/happycover-150x150.jpgRedactia MagicoGhid Sanatate FrumuseteMagico LifestyleVitaminele din grupul B sunt foarte importante, mai ales pentru nervi, dar sunt cu adevarat eficiente numai impreuna si nu separat. Desi distincte ca structura, dar si prin rolul pe care il au in organism, toate vitaminele care formeaza complexul B se afla in stransa relatie interfunctionala. Vitamina B1 iti da...Copii si Parinti Timisoara Banat | Sanatate Frumusete Sport Fitness Casa Gradina Auto Moto IT Gadgets Turism Timp liber Moda Accesorii
PC%20Shop